Könyvek

2015. október 9., péntek

Susan Wiggs - Asztal öt személyre

Ez a regény már régóta ott van az "Elolvasni" mappámba, de amikor érettségiztem, és nagyon sok Júlia kisregényeket olvastam, besokalltam a mézes-mázos romantikától és nem tudtam magam rávenni, hogy belekezdjek. Most viszont nagyon örülök, hogy letöltöttem, mert pont valami ilyesmire volt szükségem az utóbbi napokban.

Hosszú hónapok óta ez volt az a könyv, amit nem tudtam letenni. Előtte Gena Showalter sorozatát, az Alvilág urait olvastam, amiről a későbbiekben szót fogok ejteni egy külön bejegyzésben, és az is nagyon tetszett, de ott nem éreztem azt az elementáris erőt,hogy folyamatosan olvasnom kell.

Ugye nagyon sok olyan könyvel találkoztunk, ahol ugyanez a forgatókönyv: A főszereplők rokonai, lehetnek azok testvérek,unokatestvérek, nagybácsik, nagynénik vagy csak barátok meghalnak és rájuk hagyják a gyerkőcöket, ezért hőseinknek össze kell fogniuk és a rájuk bízott gyerekeket átsegíteni a tragédián, ezenkívül a saját fájdalmukat is fel kell dolgozniuk. Miközben különböző akadályokon küzdik át a széthullott családot, megtanulják, hogyan bízzanak meg egymásban, hogyan enyhítsenek együtt a saját fájdalmukon, és hogyan kovácsolódjon össze ez az új család.

Ami nagyon meglepő volt a számomra, hogy olyan sokáig elhúzódott a baleset, a temetés, és csak utána történtek a romantikus szálak. Így sikerült megismernünk a gyerekek szüleit,és nagyobb betekintést kaptunk a családi életükbe. Mivel ezeket megtudtuk a gyerekeket is jobban megértjük, és hogy milyen érzések is dúlnak bennük a baleset után. Cameront a saját szemszögéből is megismerjük, és nekem nagyon tetszett, hogy szerelmes lesz a "lúzer" lányba. Talán ez volt a kedvenc szálam a regényben.

Lily és Sean kapcsolata nekem egy kicsit fura volt, mert azonkívül, hogy mindketten meg akarják védeni Cameront és két húgát, Charliet és Ashleyt, nem vesznek észre érzelmi szálakat. Egyedül Sean gondol olyanokra, hogy milyen szexi Lily, de neki meg van barátnője. Miután szakítanak a párjával,  kezdenek el az események izgalmassá válni. Attól kezdve, mintha leomlott volna az a bizonyos fal és indulhatott az, amit már régóta vártam, és ettől kezdve tényleg nem tudtam letenni a könyvet. Elmennek a golf bajnokságra, Sean és Lily egyre közelebb kerül egymáshoz, és a gyerekek is kezdenek felszabadultabbak lenni. Cameronon egyre jobban látszik Becky jótékony hatása, és érzéseiket még a nyári szünet sem tudta kioltani. Kettejük kapcsolatáról én szívesen olvasnék a továbbiakban is.

Ashley bár még nagyon kicsi, de már neki is meg vannak a maga problémái, amit a bátyja próbál megoldani, de amikor kiderül, hogy ezzel már nem tud egyedül megbirkózni, szól Seannak és reméli, hogy egy felnőtt könnyebben meg tudja oldani. A kicsi Ashley más apától született, ezért a gyerekek félnek, hogyha ez kiderül, akkor jön majd a biológiai apa és elviszi magával. Ez a kis közjáték okozza a problémát a két felnőtt közötti bimbózó kapcsolatban. De szerencsére Sean mindkét gondra talált megoldást.

Összességében egy nagyon kellemes olvasmány. Nem az a full romantikus regény, inkább családi regénynek nevezném, de abból is egy jobb kiadás. Számomra nagyon üdítő és szórakoztató volt.

A borító számomra nem egy díjnyertes példány. Nekem erről nem jutna eszembe a történet. Nem illik a tartalomhoz, amikor először megláttam nem is nagyon volt kedvem elolvasni, mert nem láttam benne fantáziát. A színek viszont nagyon tetszenek, a dinnye szeletek és a virág nagyon szépen középpontba kerültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése